Mic dejun sanatos pentru cei grabiti

Mic dejun sanatos pentru cei grabiti

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si ar trebui respectat cu sfintenie. Teoria o stim cu totii insa cati dintre noi o si respecta?

Dimineata, inainte sa iesim pe usa verificam daca am luat cheile, portofelul, telefonul, termosul de cafea si poate uneori si mancarea pentru pranz. Din pacate, de cele mai multe ori, micul dejun nu se afla pe lista lucrurilor pe care le bagam in graba in geanta, inainte de a pleca de acasa. In goana spre birou, cei mai multi dintre noi prefera se se opreasca la prima patiserie care le iese in cale pentru o gogoasa, un covrig sau o merdenea, in timp ce altii aleg cafeaua ca inlocuitor al micului dejun. Lipsa timpul pentru a gati este principala scuza aflata pe buzele tuturor celor care prefera un mic dejun slab in nutrienti. Totusi, cat timp ne ia sa pregatim un mic dejun sanatos?

Pentru cei care nu au timp sa pregateasca de seara micul dejun, iata cateva idei savuroase si rapide pentru un mic dejun sanatos si echilibrat.

Micul dejun poate fi un adevarat rasfat pentru ochi, stomac si minte

Fac parte din randul oamenilor care prefera sa doarma mai mult si sa manance micul dejun la birou, in fata calculatorului. Astfel, am fost nevoita sa gasesc cateva retete de mic dejun care pot fi rapid preparate si mancate la birou.

Iaurt cu cereale si fructe

Simplu, poate chiar banal, dar extrem de gustos si sanatos. Iubesc acest tip de mic dejun pentru ca nu are o reteta exacta. In fiecare zi ma joc cu ingredientele si incerc sa descopar noi combinatii. Este un mic dejun ce poate fi cu usurinta mancat in orice anotimp si il poti prepara in doar 5 minute (mai rapid ca o vizita la patiseria sau fast-food-ul din zona).

Alege un iaurt grecesc sau un lapte batut si adauga cereale fitness sau mussli si putina miere. In functie de anotimp, poti adauga diverse fructe si seminte.

In anotimpul rece prefer combinatiile de iaurt, cereale integrale si banane, cu cateva seminte de susan sau cateva bucati de nuca cu miere.

Primavara si vara aduc o paleta variata de fructe pe care le poti combina: de la capsuni la zmeura si pana la afine oferta este nelimitata.

Mic dejun

Mic dejun

Mic dejun

Ovaz cu lapte de cocos si banane

Stiu, va ganditi la ovaz si o sa ziceti yac eu nu mananc asa ceva… insa don’t knock it till you try it. Am facut cunostinta cu ovazul inca de mica pentru ca mama era un adevarat fan al acestuit tip de cereala. Tin minte si acum cum manca in fiecare dimineata ovaz cu lapte si incerca sa ne convinga si pe noi sa mancam pentru ca “este bun si sanatos”. Aspectul..nu foarte apetisant m-a facut sa o refuz de fiecare data. Mi-au trebuit inca 10 ani sa descopar cu adevarat proprietatile benefice ale acestei cereale si combinatiile in care poata sa devina un mic dejun extrem de delicios.

Mie imi place sa combini fulgii de ovaz cu lapte de cocos sau lapte de migdale pentru ca le dau un gust bun. Adaug mereu o banana si o lingura mica de miere insa poti adauga si capsuni sau alte fructe. Este un mic dejun pe care il poti pregati dimineata  sau chiar si cu o seara inainte (nu uita s ail bagi la frigider). Poti sa folosesti un borcan pentru depozitare iar dimineata doar sa iti iei micul dejun in genata si sa pleci spre birou.

Cum se pregateste: adauga lapte peste fulgii de ovaz pana acestia se inmoaie, apoi adauga banana feliata si lingura de miere si amesteca pana compozitia devine ca o pasta.

Fulgii de ovaz nu contin gluten si sunt plini de proteine, minerale, fibre si vitamine. Laptele de cocos impreuna cu fructele ii dau acestui mic dejun un gust delicios, completand aportul de vitamine.

Ricotta cu miere si paine integrala

Sunt un fan declarat al branzei ricotta datorita versatilitatii ei. Este un ingredient care poate fi usor folosit la prepararea micului dejun, al pranzului si chiar al cinei. Tocmai de aceea am mereu in frigider o cutie de ricotta.

Pentru micul dejun poti combina aceasta branza pufoasa cu o lingura de miere si apoi pusa pe o felie de paine integrala cu seminte. Adauga un fresh de portocale si ai un mic dejun bogat in fibre si vitamine.

Guacamole sau Pate de avocado

O reteta simpla si gustoasa, usor de preparat la birou.

Ai nevoie de un avocado copt, o ceapa, o rosie mare si cateva felii de paine integrala.

Cum se prepara: avocado se taie in bucati mici si se zdrobeste pana se obtine o pasta iar apoi adaugam ceapa si rosia maruntita. Aseaza pasta pe o felie de paine si micul tau dejun este gata!

Fructe si branzeturi

As putea sa traiesc numai cu fructe! De la clasicele fructe de sezon pana la fructele de padure si citice nu exista un fruct prea dulce, acru, zemos sau aromat pentru mine. Totusi, trebuie tinut cont de faptul ca orice aliment consumat in cantitati industriale dauneaza. Chiar daca sunt pline de vitamine, minerale si fibre, fructele contine si cantitati insemnate de zaharuri.

Consumate dimineata, la micul dejun, fructele ne ofera portia de vitamine si minerale necesara. In functie de preferintele in materie de fructe dar si in functie de sezon poti opta pentru un mic dejun bogat in vitamina A, B si C.

Vitamina A : pepene galben, caise uscate, papaya, mango, piersici.

Vitamina B: fistic, alune de padure, banane, avocado, nuci.

Vitamina C:  macesele, kiwi, papaya, portocalele.

Ai nenumarate posibilitati de a combina fructele cu diverse tipuri de branza pentru un mic dejun complet. Opteaza pentru branza de vaci slaba, portocale sau grepfut si capsuni si ai asigurata o masa sanatoasa.

Mic dejun

Salata cu branza de vaca si spanac

De la spanac la rucolla sau valeriana si pana la clasica salata verde, gama de verdeturi este larga si variata .

Lasa-ti imaginatia sa zboare sigaseste mixul de ingrediente perfect pentru tine. Combina baby spinach cu rosii, telemea slaba de vaca si cateva frunze de busuioc proaspat pentru o salata fresh si racoroasa in zilele de vara. Daca esti fan rucolla atunci adauga niste rosii cherry si cateva feliute de parmezan iar salata ta este gata.

Mic dejun

Ideile de mic dejun propuse mai sus nu necesita mult timp de preparare. Este usor sa ai la indemana toate ingredientele astfel incat sa ai asigurat in fiecare zi micul dejun la birou.

Fa-ti o lista cu ingredientele de care ai nevoie astfel incat atunci cand faci cumparaturile saptamanale sa iti gandesti si micul dejun zilnic. Eu ma asigur ca am mereu in cosul de cumparaturi 5 iaurturi Bio sau iaurturi grecesti, fructe, cereale si legume pentru micul- dejun. Astfel stiu ca in fiecare zi trebuie doar sa deschid frigiderul si sa imi iau ingredientele pentru prepararea micului dejun. Imediat ce ajung la birou, pana se face cafeaua, mi-am reparat micul dejun si il pot manca in timp ce mai verific email-urile.

Nu este greu sa ne gasim timp pentru a manca un mic dejun sanatos. Trebuie doar putina vointa si organizare.

Ce-i drept pe mine ma motiveaza mereu Adriana. Nu ai cum sa nu vrei sa mananci sanatos cand vezi cat de usor si gustos poate sa fie un mic dejun sau un pranz gatit de ea:)

Tu ce mananci la micul dejun?

 

 

Please follow and like us:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *